Sunday, April 11, 2010

aku ily dan dang

aku ily dan dang ketika asar menjelang magrib.

Air mata mencurah curah mengisi diari hidup kami. Entah kenapa keadaan jadi tegang dan kami menjadi marah antara satu sama lain. Tekanan kerana kepenatan atau persoalan dalaman yang menyenakkan fikiran masing masing. Aku merendah diri dan merasa amat belas dengan mereka. Dan aku pun berjanji untuk kesekian kalinya menjadi selimut sutera membaluti luka yang ada dan kesekian kalinya beriktiar memayungi hari hari mereka dari terik dan panas matahari. Ily lelah, dang keliru, aku??


Seperti ada chemistry Champ anak sulung aku talipon bertanya kabar. Alif anak lelaki aku yang tengah mengutus sms yang bunyinya keras menginggatkan aku sekiranya aku terlupa. Eh kenapa tiba tiba semuanya hadir pada ketika ini, saolah olah ada graviti telepati. Aku sayang mereka.. Pagi hari minggu ini selepas meninggalkan ily di station lrt aku dan dang have a car rite menyusuri jalan ampang membelok dan menjejaki. Hati kami hanya Tuhan yang mengetahui.

Supaya masa tidak habis disitu aku dan dang menghabiskan sisa sisa masa menunggu ily dengan beriadah di Gim. Oh hari ini kami ibarat celebriti. Tepat jam 1 tgh kami bertiga menjamu selera dengan penuh selera.

Ily balik ke Asrama petang ini dihantar papanya, aku mengambil peluang berehat kerana sudah berminggu minggu mengandar tugas itu dan sebuk pula menyediakan hidangan makan malam. Makan malam yang sempurna walaupun tanpa petai (dia suka benda ni), dia aku memudahkan aku mencuci kerana semuanya habis licin.

No comments:

Post a Comment