Friday, April 2, 2010

nama nama


Saadiah dari mekah.

itulah yang ku catatkan dalam direktori hphone aku. Dia bukan asal dari mekah, tapi menjadi kawan bila perkenalan kami bermula di mekah al mukarramah. Ideal untuk menjadi saorang kawan. Sikap mendengar yang tekun dan sangat tidak kedekut ilmu. Bila berjanji temu ada saja buah tangan yang tidak terfikir olih aku untuk memaniskan pertemuan. Menetap diseremban. Datang ke kl untuk mendalami al quran. Tempat hinggapnya di Taman Cempaka, ampang. Dari dia aku tahu pohon Cempaka.


Norani

Wanita cina dari Hong Kong, jiran sebelah rumah. Hanya akhir akhir ini aku rapati sebagai kawan berbual. Mendengar ceritanya seperti menonton sebuah drama korea. Jiwa dan egonya sama kental. Menuntut di amerika, falsafah dan pendiriannya simple tapi firm. Tidak seperti aku dia saorang yang berprinsip. Maka kami tidaklah sealiran. Tapi masih ideal untuk menjadi saorang kawan. bila berjalan dgn aku, she hold my hand. So sweet..


Maarof

Hem m baru kejap tadi wife dia phone. Mistilah dia yang suruh.. his funny. Hem m aku suka sangat kalau dapat jumpa dia. Kalau dapat bebual dengan dia aku akan menikmati apa itu erti ketawa. Dia bolih buat aku ketawa pada sebarang stuasi.


Hawa

Oh she so beutiful. Cantik luaran dan dalaman. Sekembalinya dari menunaikan fardu haji tahun 2007 dia imamkan solat magrib aku dan dang. alangkah manisnya kenangan bila dia memberi ciuman pipi kiri dan kanan. Suatu ketika dahulu dia pernah singgah dalam hidup aku sebagai insan yang aku sayang. Sekarangpun sayang tapi tak sama macam dulu. Sekiranya aku sudah tiada, ku minta anak anak aku cari dia...


Junnnn Hajah.. tariq tariq


Dia ku jumpa waktu kerja haji 2009. Wanita berpurdah ini lain dari yang lain dalam kelumpuknya. Peramah terlebih. Hatinya mulia. Pemurah. Sangat caring. Penyeri majlis. Oh aku suka dia... Hidupnya. Ingin sangat aku kenali kalau diberi kesempatan mengenali...


Abg

Dia menjadi buku, bapa, abg, kawan dan sangat setia memerhati.


Antara nama nama yang ingin aku kenang sebelum mata aku terpejam.


Pada. Kak yam, intan, jana, dan lain lain jangan jauh hati. anda ibarat jisim yang mengalir dalam darah saya.... bangga dengan diri sendiri kerana memiliki u all.

No comments:

Post a Comment