Monday, April 26, 2010

isnin hari pertama minggu baru


Pagi bersarapan dengan dia seperti kebiasaan, Dia berbicara tentang politik dan meluahkan ketidak sehaluaannya dengan arus perdana. Aku hanya diam memerhati gerak bibirnya yang comel. Dia memiliki bibir yang bila tersenyum, manisnya. Lalu hati aku berkata .. Alangkah bahagianya kalau bibir itu bercerita tentang iman, taqwa, firman Allah S.W.T., hadith. Atau memberi aku taskirah kerana aku rasa dia berpotensi menjadi apa saja kalau dia mahu. Fikirannya tajam. Lalu aku jadikan utz yang sedang dlm tv contoh terdekat kalau lah dia jadi ustaz, aku akan jadi saorang isteri yang sangat bahagia. Dalam hati aku andaikan kalau dia saorang pendakwah. Aku akan jadi pengikutnya yang amanah. Dan lagi satu,aku ingin melihatnya seperti pertama kali melihatnya bertahlul semasa diMina. Aku rindu. Itu hanyalah suara suara dalam hati.....

Kepejabat hari ini dihantar dia kerana kereta aku akan dibawa terus ke garaj kereta terpakai untuk di trade in. Hemm mimpi hampir jadi kenyataan.. Dia jugalah yang menguruskan semua hal hal yang berkaitan. Aku kena bersyukur memiliki dia kerana dia melebihi kadar seadanya. Sayangnya ada hakikat yang aku perlu akur. 

No comments:

Post a Comment