Sunday, February 21, 2010


20/2/2010

keluar makan tengahari dengan champ dan dang di carefor. Selepas itu ketokoh buku kesukaan. Siapa kah gerangan lelaki itu yang seperti pernah ku lihat, melimparkan senyuman, memberi salam sepontan dan memulakan dgn jenaka yang akhirnya menyedarkan aku telah tersalah orang. Dia bukan pemilik kedai cuma pelanggan seperti aku.. Yang pasti aku beli 3 buah buku. Dia beli sekarung pelastik penuh buku. Dan orangnya berkepiah, berwajah manis yang bulat, berkemeja kotak2 lengan pendik . Cara ia tunduk dan memberi hormat mengingatkan aku, dimana ye pernah ku jumpa manusia ini. senyumnya hemm.. lelaki ini kalau tidak ustz, penceramah bebas atau tokoh ugama celeb atau memang jelmaan lelaki yang selalu aku dambakan kalau dia sudah tiada. . diolog aku " discount ye saya selalu beli buku kat sini" dia jawap "insyaallah" Dia sambung "beli buku ilmu tidak pernah rugi" Aku jawab "kadang kadang tak sempat baca la"Kata dia " Tak mengapa, tak sempat baca tengok aje, simpan, suatu hari mungkin baca atau orang lain yang baca". "Minta kurangkan harga tau"aku merayu padanya, dia jawab "insyaalah" aku lega....

No comments:

Post a Comment