Monday, February 22, 2010

Terbuka pintu hati.


22/2/10
mula berkerja selepas 10 hari bercuti. Habis kerja jam 6 ptg singgah sekolah dang konon konon nak beri moral support sbb dang ambil bahagian lompat jauh saringan. Tapi dang lompat dekat tak jauh pun. Minggu depan dang nak masuk lari saringan 200 meter. Ehh biar betul dang nii kalau dang melepasi saringan 200 meter, akulah orang pertama yang turun padang sokong dang. Tunggulah minggu depan. Minta Ina Nor jemput dang balik dan aku balik dulu sbb belum solat Asar. Waktu menganjak kemagrib suasana di rumah sunyi. Seingat aku sudah bertahun tahun diwaktu waktu begini dia tidak pernah ada. Dimana dia disetiap waktu ini ye?. Hanya dia saja yang tahu, yang aku tahu menguruskan waktu sore ini menjadikan aku lelah kerana malam cepat sangat datang.

Hari ini aku mengambil langkah setapak. Telah berminggu aku fikirkan cara pendekatan yang bagaimana harus aku mulai. Alhamdulillah taskirah yang ku berikan dalam bahasa orang putih [my ala ala English] seperti dapat difahami. Dan pada Allah jua ku pohon keampunan, andaikata kekurangan adalah kerana ilmu aku yang belum sempurna, maka Kau cukupkanlah. Bukakanlah pintu hidayah bagi Noraini supaya dia berpeluang dalam ugama ini, bukan dalam gulungan orang orang yang sesat. Semuga dia temui the beauty of islam. Sebelum berlalu pergi dia ku bekalkan beberapa buah buku dan senaskah Q.S berserta translation mandrin. Sempat dia membisikkan "plse dont give up with me" kami melepaskan pelukan ukhwah ketika dilangit telah bertaburan bintang.

1 comment:

  1. DANG:tk masuk pon....dang lari tk kuat...yay tk yah la hilng tenaga....

    ReplyDelete