Thursday, March 11, 2010

Kerana Jun

Setelah dia kembali. Masa berbaki tinggal sedikit untuk aku menulis di diari ini. Dalam terkejar kejar masa aku ingin menulis sesuatu yang sepatutnya aku beri keutamaan.

Semalam aku terima panggilan talipon dari saorang rakan jemaah yang sama sama dalam pekej haji Rayhar, Dia merupakan jiran sebelah pintu, lantas munasik haji beserta liku liku perjalanan haji 2009 ingin ku rakamkan di diari ini untuk kepuasan diri sendiri.

Hari sebelum berangkat meninggalkan masjidilharam. Selesai tawaf wada', mengadap pintu Multazam di dataran belakang makam Ibrahim aku berdoa dan antaranya. :Iya Allah, semarakkan dalam ingatan tentang perjalanan haji yang ku tempuh ini, iya Allah. Suburkan dalam ingatan yang kekal supaya aku tidak lupa, Supaya aku sentiasa mengingatinya, mengenanginya samada ketika dalam perjalanan yang susah atau yang indah. Perbaharuilah ketika aku alpa kerana aku memang saorang hamba yang pelupa dan Engkau Tuhan yang tidak pernah lalai lagi tidur.".

maka seharusnya diari ini merakamkan detik detik perjalanan haji ku yang mengangkat aku sebagai saorang hajjah. Whullahuallam..

Sambung.... waktu sudah berganjak aku harus pergi...

No comments:

Post a Comment