Friday, March 5, 2010

Kerana secawan kopi

Kerana sofia aku berkesempatan menunaikan fardu subuh, Magrib dan isyak dimasjid kebelakangan ini. Ada suatu waktu selepas tahlil ada sedikit jamuan dan kerana secawan kopi aku disapa sesaorang. Serta merta aku teringat... Aku perturunkan petikan dari sebuah buku al imam muslim dari Amrah binti Abdur Rahman r.a., Katanya "dia mendengar Aishah isteri nabi s a w berkata, andaikata rasulullah tahu apa yang terjadi dikalangan wanita nescaya beliau melarang mereka pergi kemasjid, seperti halnya wanita wanita bani israil dilarang ke masjid, "kemudian aku tanyakan kepada amrah apakah wanita wanita bani israil dilarang ke masjit dia menjawab "Iya". Maka janganlah aku termasuk dalam gulungan wanita wanita bani israil. Insyaalah tidak...

No comments:

Post a Comment