Saturday, March 6, 2010

masih antara kl dan jakarta aku mencari penawar



Kita masih jauh. Yahoo Messenger gagal berfungsi di alam maya lalu kami berbual melalui talipon. Mula mula akaun aku kemudian dia. Hubungan jarak jauh ini menuntut belanja. Namun berbaloi aku dan dang tidur tersenyum dan lena. Bagi aku kestabilan emosi aku akan hanya bertahan untuk dua tiga hari saja pasti keresahan akan menjengok lagi. Tiada niat untuk beri dia tekanan. Tindakan dari jiwa aku sepontan. Entah kenapa sejak akhir akhir ini jiwa agak kacau. Kesian dia terpaksa menanganinya sehabis tenaga. Hanya dia yang tahu penawarnya. Aku sedar kita tak bolih hidup hanya dengan cinta. Tapi tanpa cinta, tanpa kasih, tanpa sayang jiwa mati. Kalau jiwa aku mati adalah pada hari jasad aku mati. Kalau jiwa dia mati tandanya kepergiaannya akan jadi satu penghijrahan... Hemm Hijrah mencari cinta?? hemm no no no.... aku memang suka memutar belitkan fikiran... Hanya dia yang tahu penawar.

No comments:

Post a Comment