Monday, March 8, 2010

diari merajuk dan pulau gundah.

pulau gundah. Dimana pulau itu? Terasa ingin menukar alamat aku dek kerana tertarik pada namanya - pulau gundah. Teratak hiba, no 2 jalan nestapa, kampung rundung malang, Pulau gunduh. Hem m sempurna alamat itu.

Pagi kejutkan dang untuk ke sekolah. Tiba tiba dang kata separuh badan dia tidak dapat bergerak. "dang lemah, dang tak dapat bergerak" aku mengelabah. Ibu mana yang tidak panik. Aku cuba pujuk. Aku cuba rawat. Aku cuba buat apa saja yang terfikir untuk ikhtiar supaya dang ok. Supaya dang dapat ke sekolah. Masa running up. Akhirnya aku ambil keputusan dang cuti dan berehat dirumah. Setelah beri dang minum madu dan sarapan pagi. Ajar dang buat regangan. Akhirnya senaman ringan membantu dang. Aku tinggalkan dang dengan sofia. Aku ke pejabat.

Magrib ini aku tidak tahu dimana. Aku keliru. Bercelaru. Aku rasa gundah. The times were running up... Hari rabu semakin hampir. Aku resah. Aku ingin ke pulau gundah.

No comments:

Post a Comment