Monday, March 1, 2010

Dah tiba masanya aku nak luahkan konflik kawan aku didiary aku ini.



Aku kesiankan dia. Dia berusia separuh abad. Masih bekerja tapi kesihatannya tidak lah begitu baik. Baru baru ini dia mendapat tahu suaminya telah mempunyai isteri muda. Tanpa disedari dia adalah isteri tua yang telah hampir lima tahun berkongsi suami. Dia rasa terinaya. Kalau aku ditempat diapun aku rasa yang sama. Dia enggan dipoligamikan. Aku lagilah pulak kerana aku jenis anti pologami. Aku hilang respeck lelaki berpoligami. Abang kandung aku pun aku hilang respeck lagikan pulak lelaki yang tak sama darah... Berbalik pada cerita dia... suami dia minta dia bersabar. Bersabar dari minta cerai.... Aku tergelak. Aku memanglah tak layak jadi konseler dia. Aku bais dalam hal ini. Tolonglah beri komen.... Apa yang dapat aku katakan pada dia. Hati aku tidak sebaik wanita wanita yang sanggup di madukan. Kebaikan aku akan hilang. Darah aku cepat menyirap dan mengelegak aku lebih rela waktu tua ku tidak memiliki lelaki tua yang kasih dan tumpuan yang berbelah bagi. Lagi pun aku dapat lihat dan aku dapat rasakan kawan aku itu sudah hilang nikmat untuk rasa gembira. Jauh sekali untuk rasa bahagia. Olih yang demikian jauh disudut hati aku mengharapkan dia mengambil langkah untuk membahagiakan jiwanya. Dia tidak bahagia semalam. Dia tidak bahagia hari ini Esokpun kalau kebahagian bukan milik dia sekurang kurangnya dia tidak perlu melihat wajah itu, wajah lelaki yang telah mengkianati hidupnya. Macam mana komen aku.... ok tak?

No comments:

Post a Comment