Friday, March 5, 2010

gee_mutiara@yahoo.com

Sekembalinya aku dari Tanah Suci, aku tidak pernah lupa buka peti mail, menjengok kalau kalau kawan kawan yang jumpa di Mekah mengutus salam. kerana hampa lalu peti e mail tidak ku buka setelah hampir dua bulan. Aku memang jenis manusia yang cepat merajuk. Entah kenapa tiba tiba semalam terlintas untuk menjengoknya, Antara banyak e mail yang datang hati aku teriak keriangan kerana saorang kawan dari algeria menulis.... Aku memang ingat dia, kami solat dibarisan paling pertama di masjid Nabawi Madina. Kami memulakan bicara kerana Kalam Suci. Kami saling bertukar tukar bacaan dan saling menyemak bacaan. Puas, kami berhenti. Kami berbual berkisar tentang Islam di negera masing-masing. Bercerita tentang perjalanan haji yang ditempuh masing masing. Namanya zaenab saorang doktor dihospital kerajaan. Berpeluang mengenalinya melengkapkan pengertiaan dan maksud perjalanan haji seperti yang dituntut olihNya. Aku masih menunggu bicara dari nagiria, egpt dan iran. Meraka teman solat yang mengesankan.

No comments:

Post a Comment